Kluczowe zasady fotografii produktowej
Dzisiaj fotografia produktowa jest jednym z najlepszych sposobów aby dotrzeć do klienta. Każdy potencjalny klient dokonujący zakupów online chce widzieć, co zamierza kupić. Na podstawie zdjęć chce ocenić jakość tego towaru, dlatego niezbędne jest to aby pokazać produkt na wysokiej jakości fotografii. Czym kierować się wykonując zdjęcia produktowe, które mają sprzedawać?
Opisz dokładnie produkt
Pewnie niejednokrotnie Twoje produkty występują w różnych kolorach i rozmiarach, dlatego nie ograniczaj się do jednego zdjęcia, które Twoim zdaniem wygląda najbardziej atrakcyjnie. Wybierz kilka zdjęć które dokładnie pokażą każdy wariant produktu. Seria zdjęć umożliwi oglądającemu zobaczenie indywidualnych cech oferowanych przez Ciebie produktów.
Każdy twój produkt ma taką samą wartość, dlatego pokaż go z każdej strony aby zainteresować nim klienta. Szczegóły się niezwykle ważne dla odbiorcy. Klient chce zobaczyć jak produkt wygląda w rzeczywistości. Poza pokazaniem zdjęcia z każdej strony, pokaż go w jego naturalnym aranżacji (np. toster w przestrzeni kuchennej), pozwól klientowi zbliżyć się do produktu poprzez zbliżenia na detale. Jeśli ukażesz szczegóły twojego produktu, zdobędziesz zaufanie klienta.
Reguła trójpodziału
Pomyśl o tym że dzielisz zdjęcia na 9 równych prostokątów poprzez 2 pionowe i poziome linie. Jest to zasada trzech trzecich. Co to oznacza? Chodzi o to abyś ustawił najważniejsze elementy produktu w miejscach przecinania się linii, ponieważ tam wzrok kieruje się w pierwszej kolejności. Jest to najlepszy i zarazem najprostszy sposób na robienie dowolnych zdjęć.
Najlepsza konfiguracja dla produktu
Istnieje akcesoria które pomogą Ci umieścić Twój produkt we właściwym kontekście, dzięki czemu klient będzie mógł wyobrazić sobie jak produkt będzie działać w naturalnym środowisku. Zestawienie ich z produktem umożliwia pokazanie rozmiaru, wymiaru i użyteczności towaru. Ważne jest właściwe dobranie akcesoriów które będą pasować dla Twojego produkt, jednocześnie nie odwracając od niego uwagi.
Wybór naszego studio zapewni Ci wydobycia wyjątkowości z Twojego produktu poprzez zastosowanie właściwej perspektywy oraz dobranie odpowiedniej aranżacji.
Światło
Aby Twój produkt był odpowiednio pokazany niezbędne jest zapewnienie dobrego oświetlania. Właściwe oświetlenie pozwoli dostrzec na fotografii powierzchnię produktu: błyszczącą, matową, chropowatą, gładką itd. Produkty odbijające światło zazwyczaj wymagają szczególnej uwagi przy ustawieniu światła, aby wyeliminować niekorzystne odbicia. W naszym studio używa się profesjonalnych lamp studyjnych, specjalistycznych modyfikatorów, powierzchni odbijających oraz zmiękczających światło co z połączeniu z dużym doświadczeniem pozwala nam kontrolować warunki na planie zdjęciowym.
Zbliżenia
Dzięki zbliżeniom ukażesz wyraźnie szczegóły Twojego produktu. Zbliżenia detali są najczęściej pokazywane wraz z zdjęciem całego produktu, aby ukazać jego fakturę, połyskliwość, materiał lub pokazać mały detal który na zdjęciu całościowym nie można przedstawić z wystarczającą ilością szczegółów.
Edycja zdjęć
Odpowiednio skalibrowany monitor graficzny, sprofilowany aparat narzędziem takim jak X-rite ColorChecker umożliwią perfekcyjne odwzorowanie kolorów i zarządzanie zdjęciami w formacie RAW z poziomu edytora jakim jest Photoshop bądź Lightroom. Począwszy od poprawnego ustawienia balansu bieli do korekcji kolorów, poprawy kształtów, usunięciu niedoskonałości oraz bardziej zaawansowanego retuszu i technik np. dodge & burn która pozwoli wydobyć dodatkową głębie z produktu. Kończąc na dopasowaniu fotografii do odpowiedniej rozdzielczości oraz nadaniu jej kompresji, ta dwa parametry w bardzo dużym stopniu decydują o jakości naszych zdjęć.