Gadżety reklamowe z nadrukiem – oto TOP5 kluczowych zasad podczas ich projektowania
Reklama jest współcześnie wszechobecna. Telewizja, radio, Internet – te miejsca głównie kojarzą się z reklamami, ale zwróćmy uwagę również na świat zewnętrzny, gdzie otaczają nas również neony, bilbordy, a nawet telebimy, czy kolorowo oklejone reklamami samochody! Jak więc przebić się przez ten gąszcz reklam, które – siłą rzeczy – co raz słabiej oddziałują na potencjalnych klientów? Jak do nich dotrzeć, aby mieć przewagę nad konkurencją w rozpoznawalności marki i przyciąganiu do niej nowych nabywców?
Są na to metody. Spece od marketingu zalecają inwestycję w materiały promocyjne ze swoim nadrukiem reklamowym. Co prawda gadżety reklamowe nie zapewnią nam tak szerokiej rzeszy odbiorców jak np. reklama telewizyjna, ale zaowocują zdecydowanie większą skutecznością w utrzymaniu i pozyskiwaniu nowych klientów.
Artykuły reklamowe z nadrukiem, dzięki temu, że zwykle rozdajemy je jako gratisy, dają również idealny dla biznesu efekt psychologiczny – sprawiają, iż uruchamia się tzw. reguła wzajemności. Człowiek, dostając coś za darmo, podświadomie czuje się zobowiązany. Aby to zobowiązanie uregulować, zostaje przy naszych usługach lub kupuje produkty w naszej firmie!
Najważniejsze zasady projektowania gadżetów reklamowych
Tu pojawia się zasadnicza kwestia i pytanie: o czym należy pamiętać przy projektowaniu gadżetów reklamowych dla firm. Poniżej pięć najistotniejszych zasad, o jakich należy pamiętać, kiedy chcemy stworzyć swoje własne gadżety z nadrukiem reklamowym.
Niezależnie od tego, czy mowa o długopisie, kubku, breloku, ramce na rejestrację samochodową, czy innych przedmiotach, ważne jest, aby pamiętać o pewnych zasadach, których nieprzestrzeganie może znacząco opóźnić realizację zamówienia, pomnożyć koszty lub nawet uczynić taką reklamę bezsensowną!
Zasada nr 1 – rozdzielczość projektu
Rozdzielczość, czyli szerokość i wysokość grafiki podawane w pikselach oraz DPI, czyli, ile punktów drukuje się na jeden cal kwadratowy. Im wyższe te wartości, tym wyższa rozdzielczość i prawdopodobnie też jakość drukowanej grafiki. Pamiętajmy jednak, że rozciągając mały obrazek o 150% (lub więcej) jego pierwotnej wielkości, uzyskamy jedynie rozmytą plamę, gdyż komputery samoczynnie nie poprawiają jakości grafik bitmapowych. Inaczej jest w przypadku grafiki wektorowej, którą warto rozważyć, kiedy chcemy często modyfikować wielkość danej reklamy i projektując ją, jeszcze nie wiemy, gdzie ona „wyląduje”!
Zasada nr 2 – kolory projektu
RGB, CMYK, a może skala szarości lub jeszcze dodatkowa przezroczystość? Współczesne drukarnie – ze względu na sporą kłopotliwość systemu kolorów – same konwertują projekt do odpowiedniej palety kolorystycznej. Aby jednak uniknąć ewentualnego pogorszenia jakości kolorów i powstawania niepożądanych przebarwień, dobrze jest dowiedzieć się, jak przygotować dany projekt pod konkretną firmę realizującą artykuły reklamowe.
Zasada nr 3 – gadżety reklamowe z nadrukiem i ich jakość
Nikt nie chce, aby jego firma kojarzyła się z marną jakością, niedoróbkami czy rozczarowaniem! Dlatego właśnie gadżety reklamowe dla firm powinny reprezentować sobą wysoką jakość i nie rozpadać się w rękach. O to również należy zadbać, najlepiej testując próbne zamówienie samodzielnie.
Zasada nr 4 – jakie informacje zawrzeć na nadruku?
To jedna z najbardziej istotnych kwestii poza wyżej wymienionymi aspektami technicznymi projektu. Jeśli chodzi o gadżety z nadrukiem reklamowym, najczęściej popełnianym błędem jest przesyt informacji, jaki ktoś chce upchnąć na małej powierzchni kubka, smyczy, czy długopisu. To powoduje konieczność rozczytywania się w tym, co zostało nadrukowane zbyt małą czcionką. Tak spreparowane artykuły reklamowe przestają spełniać swoją rolę.
Wzorem do naśladowania może powinny być działalności, które stawiają na prosty schemat, na jaki składa się na przykład tylko logotyp, adres strony w sieci czy motto lub zakres działalności wyrażony w kilku słowach. To wystarczy, bo przecież dostają to klienci operatora lub jest to uzupełnienie całej kampanii reklamowej. Ważne, aby klient dostał coś ciekawego i zapamiętał nasze logo i identyfikował się z nim – pisał o tym m.in. portal wprost.pl.
Zasada nr 5 – gdy nie wiesz, o co chodzi
Jeśli nie potrafisz poruszać się biegle wśród wyżej wymienionych wytycznych, dobrze jest zlecić sporządzenie projektu gadżetu profesjonalistom. Dzięki temu produkt będzie wyglądał dobrze, a reklama na nim nadrukowana spełni swoją rolę. Pamiętać należy przede wszystkim, że artykuły reklamowe zostają z klientami na dłużej, więc powinny być to rzeczy dopracowane pod każdym względem.
Nie należy również się bać kontaktu z firmą zajmującą się takimi nadrukami. Przed rozpoczęciem pracy nad projektem reklamowym, dobrze jest zasięgnąć podstawowych informacji o danych technicznych, jakie dla danego rodzaju druku będą najlepsze. Tylko tak osiągniesz sukces!