-1.7 C
Warszawa
czwartek, 20 stycznia, 2022

Odżywka białkowa dla biegaczy

Odżywek białkowych na rynku jest bardzo wiele. Są chyba najpopularniejszym suplementem, występują w wielu wariantach smakowych i można je wytworzyć na wiele sposobów. Nic dziwnego, że kolejne grupy sportowców chcą wykorzystać ten rozkwit rynku i wykorzystać odżywki białkowe do swoich celów treningowych. Dziś przyjrzymy się biegaczom – czy opłaca im się inwestować w białka? Jakie korzyści wynikają z suplementowania odżywek białkowych? Przekonajmy się.

Działanie białka

Białko to podstawowy budulec w ciele człowieka. Jest częścią składową komórek, przez co białka są bardzo istotne w prawidłowej pracy organizmu. Białka są kluczowe w procesie powstawania nowych komórek. Dzięki białku możliwy jest przyrost tkanki mięśniowej i rozbudowa sylwetki.

Białko stanowi także swojego rodzaju rezerwuar energetyczny, ponieważ jest zbudowane z aminokwasów, które dostarczają energii. W niektórych przypadkach białko może zostać rozłożone do właśnie takich aminokwasów, by pozyskać paliwo do dalszej pracy.

Białko w bieganiu

Proteiny są bardzo istotne w diecie, szczególnie osoby aktywnej. Ruch napędza przemianę materii, procesy w ciele zachodzą szybciej, więc rośnie także zapotrzebowanie na podstawowe składniki odżywcze, w tym białko. Należy także pamiętać, że organizmy są różne, więc zapotrzebowanie na białko również będzie się różnić w zależności od predyspozycji ciała i warto pomyśleć o dodatkowej suplementacji, kiedy codzienna dieta nie jest w stanie sprostać zapotrzebowaniu organizmu.

Białko na regenerację

Intensywny trening, nie ważne, czy to będzie bieg, czy wyciskanie na ławce, powoduje mikrouszkodzenia włókien mięśniowych. To normalny proces, który jest w pełni naturalny. Włókna mięśniowe odbudowują się po treningu w procesie regeneracji. Regenerację potreningową można dodatkowo wspomóc przez dostarczenie nadprogramowej porcji budulca – białka. Dzięki stosowaniu odżywki białkowej o treningu dużo szybciej odbudujesz tkankę mięśniową i będziesz gotowy na kolejny bieg.

Białko zamiast posiłku

Białko, jak wspomniano wyżej, może być źródłem energii. Dzięki takiej właściwości odżywkę białkową można traktować jako awaryjny posiłek, na przykład podczas długotrwałego biegu. Prościej mieć przy sobie butelkę z odżywką niż pudełko z obiadem, prawda? Należy jednak pamiętać, że dieta powinna być zbilansowana, by dostarczać organizmowi wszystkich potrzebnych mu składników odżywczych – na samej odżywce białkowej daleko nie dobiegniesz.

Białko jako spalacz tłuszczu

Warto wspomnieć o dodatkowym proficie z przyjmowania białka. Wysokobiałkowa dieta wspomaga proces spalania tłuszczu, co zostało poparte badaniami. Dzięki odżywkom białkowym podkręcisz redukcję tkanki tłuszczowej, co jest bardzo pożądanym efektem – im mniej tłuszczu, tym jesteś lżejszy, a im jesteś lżejszy, tym jesteś szybszy. Jako biegacz chcesz, by Twoją wagę stanowiły mięśnie, nie tłuszcz, a odżywki białkowe pomogą Ci w spaleniu zbędnej tkanki tłuszczowej.

Podsumowanie

Odżywki białkowe mogą być świetnym wsparciem dla organizmu biegacza. Wspierają regenerację uszkodzonych po treningu włókien mięśniowych, dostarczają energii i pomagają w spalaniu tłuszczu. Warto zainwestować więc w dobrą odżywkę i korzystać z dobrodziejstwa białka. Najlepsze suplementy dla sportowców znajdziesz w Muscle Power, internetowym sklepie dla sportowców.

Najnowsze artykuły